zondag 8 juli 2007

Salade van aardbeien en Crema di Balsamico


In mijn laatste bericht heb ik jullie verteld over een fles Crema di Aceto di Balsamico die ik bij de Oil and Vinegar had gekocht. Ik zei dat ik van plan was om een salade te maken met aardbeien gemarineerde in de Crema. Het zou erg onvriendelijk van mij zijn om dit weelderige recept niet met jullie te delen. Eet smakelijk!


Salade van aardbeien en Crema di Balsamico
*450g aardbeien (de kleintjes mag je heel laten en de anderen moet je halveren)
*1 eetlepel
Crema di Aceto di Balsamico
*2
eetlepels goede olijfolie
*zeezout en een vier -seizoenen pepermix (Niet te zuinig zijn met de peper!)
*200g gemengde groene slablaadjes (Een mix van rucola en waterkers zou het erg goed doen bij deze salade.)

*4 dikke plakken
halloumi (Halloumi is een soort kaas gemaakt van schapen- of geitenmelk. De smaak is zoutig, vergelijkbaar met feta, en hij heeft een stevige, bijna rubberachtige structuur en daarom is het bijzonder geschikt om te grillen. Halloumi is meestal bij Turkse of Marokaanse winkels te vinden.)
* 1 eetlepel gehakte basilicum en vier grote, hele blaadjes (deze heb je nodig bij het grillen van de halloumi)


Aardbeien klaarmaken en in een grote kom doen samen met basilicum, Crema, olijfolie en zout en peper. Voorzichtig omscheppen en ongeveer een uur op kamertemperatuur laten marineren. Tien minuten voordat je de salade wilt serveren, een grillpan verhitten en de plakjes halloumi, met het grote blaadje basilicum naar beneden, drie of vier minuten per kant grillen. De groene slablaadjes samen met de aardbeien omscheppen en meteen serveren, samen met de gegrilde halloumi. Licht besprenkelen met een beetje Crema en olijfolie. Voor een mooi effect, gebruik witte of crèmekleurige bordjes en decoreer deze met een paar dotjes van de Crema. Genoeg voor vier personen.



Voor een ander recept met Crema di Balsamico, bezoek mijn andere blog:
In My Life

1 opmerking:

Gabriella zei

Yummie……. dit is iets nieuws voor mij! I will defenetly try it!

Groetjes,
Gabriella